REGULAMIN PLATFORMY I APLIKACJI

HomeAlert

§ 1. Postanowienia wstępne

1. Administratorem, właścicielem i Operatorem Platformy i Aplikacji „HomeAlert” jest spółka: Homealert Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kielcach, adres: ul. Karola Olszewskiego 6, 25-663 Kielce, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy KRS pod numerem: 0000990929, REGON: 523050680, NIP: 9592055636, o kapitale zakładowym 5 000,00 zł.

2. Podstawowym środkiem porozumiewania się z Operatorem jest poczta elektroniczna. Wszelkie pytania, zastrzeżenia i wątpliwości natury prawnej dotyczące Regulaminu lub praw i obowiązków Użytkowników lub Operatora związanych z korzystaniem z HomeAlert, należy zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@homealert.pl.

3.  Niniejszy Regulamin określa w szczególności:

1) rodzaj i zakres Usług świadczonych drogą elektroniczną przez Operatora,

2) warunki świadczenia Usług drogą elektroniczną, w tym wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Operator,

3) warunki zawierania i rozwiązywania Umowy,

4) tryb postępowania reklamacyjnego.

4. W każdej sprawie związanej z funkcjonowaniem HomeAlert, Użytkownik proszony jest o kontakt pod adresem e-mail kontakt@homealert.pl lub telefonicznie pod numerem +48535347541.

5. Każdy Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu i zapoznania się z jego treścią.

6. Przedmiotowy dokument stanowi regulamin w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

7. Niniejszy Regulamin jest udostępniony Użytkownikom nieodpłatnie za pośrednictwem strony internetowej https://www.homealert.pl/ w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie. Jeżeli Użytkownik nie zgadza się z postanowieniami Regulaminu lub polityki prywatności, nie może korzystać z HomeAlert.


§ 2. Definicje

1.N Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:

1) Aplikacja - należy przez to rozumieć aplikację mobilną „HomeAlert” pozwalającą Użytkownikom na korzystanie z Usług świadczonych przez Operatora. Aplikacja stanowi oprogramowanie stanowiące utwór w rozumieniu prawa autorskiego, które może być wykorzystywane na zasadach określonych w Regulaminie.

2) Platforma – należy przez to rozumieć platformę internetową działającą pod adresem internetowym https://www.platforma.homealert.pl/ prowadzoną przez Operatora, za pośrednictwem, której Operator świadczy Usługi.

3) HomeAlert – należy przez to rozumieć łącznie Platformę i/lub Aplikację Operatora.

4) Dane Osobowe - należy przez to rozumieć wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.

5) Formularz Rejestracji – należy przez to rozumieć interaktywny formularz dostępny na HomeAlert, umożliwiający utworzenie Konta, wymagający podania danych osobowych przez Użytkownika.

6) Klient – należy przez to rozumieć Przedsiębiorcę, Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta i/lub Konsumenta, zainteresowanego skorzystaniem z funkcjonalności HomeAlert i zawarciem z Operatorem Umowy Zlecenia, której przedmiotem będzie przeprowadzenie przeglądu domu.

7) Wykonawca – należy przez to rozumieć podmiot współpracujący z Operatorem, który wykonuje na rzecz Klienta przeglądy domu, w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

8) Partner – należy przez to rozumieć podmiot współpracujący z Operatorem, który przekazuje Operatorowi informacje o zainteresowaniu Klienta skorzystaniem z funkcjonalności HomeAlert i zawarciem Umowy Zlecenia.

9) Konsument – należy przez to rozumieć Klienta będącego osobą fizyczną, posiadającego pełną zdolność do czynności prawnych, korzystającego z HomeAlert w celach niezwiązanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.

10) Konto – należy przez to rozumieć wymagający zarejestrowania i podania niezbędnych danych, zindywidualizowany zbiór zasobów teleinformatycznych, umożliwiający Użytkownikowi dostęp do funkcjonalności dostępnych w zakresie HomeAlert.

11) Oferta – należy przez to rozumieć propozycję zawarcia Umowy Zlecenia, udostępnianą Klientowi za pośrednictwem funkcjonalności dostępnych w HomeAlert, przygotowaną na indywidualne zapytanie Klienta; 

12) Operator – należy przez to rozumieć spółkę: Homealert Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kielcach, adres: ul. Karola Olszewskiego 6, 25-663 Kielce, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy KRS pod numerem: 0000990929, REGON: 523050680, NIP: 9592055636, o kapitale zakładowym 5 000,00 zł.

13) Polityka Prywatności (dalej również jako „Polityka”) – należy przez to rozumieć dokument zawierający przede wszystkim informacje o zakresie przetwarzania danych, sposobach i zasadach przetwarzania danych Użytkowników korzystających z HomeAlert oraz o prawach tych osób.

14  Przedsiębiorca - należy przez to rozumieć przedsiębiorcę w rozumieniu przepisów prawa polskiego, a w szczególności w rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców oraz art. 43[1] ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, który korzysta z HomeAlert w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.

15) Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – rozumie się przez to osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnej, zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

16) Materiały - należy przez to rozumieć tekst, oprogramowanie, skrypty, grafikę, zdjęcia, dźwięk, filmy wideo, kombinacje audiowizualne, funkcje interaktywne, logo, wszelkiego rodzaju dzieła autorskie oraz informacje lub inne treści cyfrowe, które są generowane, dostarczane lub w inny sposób udostępniane za pośrednictwem HomeAlert.

17) Zlecenie – należy przez to rozumieć zakres czynności do wykonania przez Wykonawcę, w ramach usługi przeglądu domu, prezentowany w Ofercie.

18) Regulamin – należy przez to rozumieć niniejszy dokument.

19) Umowa – należy przez to rozumieć zbiorczo umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zawarte pomiędzy Operatorem a Użytkownikiem w związku z korzystaniem z HomeAlert, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, tj. Umowę o prowadzenie Konta, Umowę o świadczenie Usługi Newsletteru oraz Umowę o świadczenie Usługi Formularza kontaktowego. 

20) Umowa o prowadzenie Konta – należy przez to rozumieć nieodpłatną umowę o prowadzenie Konta, zawieraną pomiędzy Klientem a Użytkownikiem, której przedmiotem jest świadczenie Usługi Konta.

21) Umowa o świadczenie Usługi Newsletteru – należy przez to rozumieć nieodpłatną umowę subskrypcji Newsletteru zawieraną pomiędzy Operatorem a Użytkownikiem, której przedmiotem jest świadczenie Usługi Newsletteru.

22) Umowa o świadczenie Usługi Formularza Kontaktowego – należy przez to rozumieć nieodpłatną umowę zawieraną pomiędzy Operatorem a Użytkownikiem, której przedmiotem jest świadczenie Usługi Formularza Kontaktowego.

23) Umowa Zlecenia – należy przez to rozumieć umowę zawieraną pomiędzy Klientem a Operatorem, której przedmiotem jest wykonanie na rzecz Klienta przeglądu domu.

24) Usługi - należy przez to rozumieć zbiorczo usługi oferowane i świadczone drogą elektroniczną przez Operatora w ramach HomeAlert, tj. Usługę Konta, Usługę Newsletteru.  

25) Usługa Konta – należy przez to rozumieć usługi świadczone drogą elektroniczną przez Operatora na rzecz Użytkownika w zakresie dostępu do HomeAlert, odpowiednio za pośrednictwem Konta Klienta, Wykonawcy lub Partnera.   

26) Usługa Newsletteru (dalej również jako „Newsletter”) - należy przez to rozumieć bezpłatną usługę elektroniczną świadczoną przez Operatora na rzecz Użytkownika, polegającą na dostarczaniu za pośrednictwem poczty elektronicznej, informacji o nowościach dostępnych na HomeAlert lub innych informacji handlowych związanych z działalnością Operatora. 

27) Usługa Formularza Kontaktowego – należy przez to rozumieć bezpłatną usługę elektroniczną świadczoną przez Operatora na rzecz Użytkownika, polegającą na umożliwieniu Użytkownikowi wysyłania wiadomości do Operatora z wykorzystaniem formularza dostępnego w ramach HomeAlert

28) Użytkownik - należy przez to rozumieć Klienta, Partnera, Wykonawcę korzystającego z HomeAlert, lub inną osobę korzystającą z Usługi Formularza Kontaktowego.

 

2.  W każdym przypadku, w którym w definicjach znajdujących się powyżej użyto dla określenia oznaczonej czynności, osoby lub rzeczy liczby pojedynczej, definicje te mają odpowiednie zastosowanie do liczby mnogiej, gdy zaś użyto liczby mnogiej, definicje te stosuje się odpowiednio do liczby pojedynczej.


§ 3. Usługi i funkcjonalności dostępne w ramach HomeAlert

1.   HomeAlert stanowi platformę skierowaną do osób, które chcą zlecać przeglądy nieruchomości. Klienci korzystając z funkcjonalności HomeAlert będą mogli zamówić usługę przeglądu domu. Operator udostępnia przestrzeń HomeAlert oraz dostępne za jej pośrednictwem narzędzia, które umożliwiają Klientowi uzyskanie informacji o wymaganych przez prawo przeglądach domu, ustawienie przypomnienia o zbliżających się przeglądach, a także skorzystania z Oferty wykonania określonego przeglądu domu i zawarcia Umowy Zlecenia, przy czym akt zawarcia Umowy Zlecenia nie będzie następował przy wykorzystaniu Platformy i/lub Aplikacji. 

2.  HomeAlert stanowi także platformę umożliwiającą Partnerom i Wykonawcom współpracę i wymianę informacji z Operatorem.

3.  Świadczenie Usług odbywa się na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

4.  W ramach HomeAlert Operator świadczy:

1)    Usługi Konta: tj. Konta Klienta, Konta Wykonawcy, Konta Partnera;

2)    Usługi Newsletteru;

3)    Usługi Formularza Kontaktowego.

5.    Klient w ramach funkcjonalności Konta posiada możliwość:

1)     uzyskania informacji, dotyczących wymaganych przepisami prawa przeglądów domu;

2)    składanie zapytań na przygotowanie Ofert;

3)    uzyskania Oferty na wykonanie Zlecenia;

4)    wglądu do statusu płatności za przeprowadzenie przeglądu;

5)    otrzymywania powiadomień e-mail o zbliżającym się terminie przeglądu domu;

6)    otrzymywania powiadomień sms o zbliżającym się terminie przeglądu domu;

7)    komunikowania się z Operatorem;

8)    akceptowania i odrzucania przygotowanych Ofert

9)    wglądu do protokołów z przeprowadzonych przeglądów

6.    Wykonawcy w ramach funkcjonalności Konta posiadają możliwość:

1)    uzyskania informacji dotyczących dostępnych zleceń do wykonania;

2)    otrzymywania powiadomień e-mail o umówionym przeglądzie domu;

3)    otrzymywania powiadomień sms o umówionym przeglądzie domu;

4)    komunikowania się z Operatorem;

7.    Partnerzy w ramach funkcjonalności Konta posiadają możliwość:

1)    rejestrowania konta swojego Klienta;

2)    śledzenia zamawianych oraz zrealizowanych przeglądów swoich klientów;

8.    Korzystanie z funkcjonalności Konta jest bezpłatne.

9.    Szczegółowy opis Usług dostępny jest także na stronie Platformy i w Aplikacji. Może on ulegać zmianie w przypadku rozwoju zakresu oferty Operatora.

10. HomeAlert może zawierać odnośniki (linki przekierowujące) do stron zarządzanych przez osoby trzecie. Z zasobów osób trzecich Użytkownik korzysta na własne ryzyko. Operator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za rzetelność, aktualność oraz kompletność danych zawartych na stronach osób trzecich, do których można uzyskać dostęp poprzez odnośniki (linki). Użytkownik po kliknięciu w link przekierowujący zobowiązany jest do zapoznania się z regulaminem i polityką prywatności podmiotu trzeciego.

11.  Operator ma prawo do zamieszczania na Platformie i Aplikacji treści reklamowych dotyczących oferowanych Usług, funkcjonalności, jak również produktów i usług osób trzecich.

12.  Platforma i Aplikacja stanowią bazę danych w rozumieniu Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych i podlega ochronie także na podstawie prawa autorskiego jako niezależne utwory. Nie jest dozwolone powtarzające się i systematyczne pobieranie lub wtórne wykorzystanie informacji, danych z bazy danych, sprzeczne z normalnym korzystaniem i powodujące nieusprawiedliwione naruszenie słusznych interesów Operatora. Zabronione jest kopiowanie fragmentów bazy danych wykraczających poza normalny użytek osobisty lub wskazujące na zamiar nieuprawnionego wtórnego ich wykorzystania.


§ 4. Warunki techniczne niezbędne do korzystania z Platformy i Aplikacji

1. Korzystanie z Platformy wymaga spełnienia następujących wymagań technicznych:

  a) Wspierane przeglądarki internetowe w aktualnej wersji oraz trzech poprzednich wersjach głównych:

     - Google Chrome

     - Mozilla Firefox

     - Microsoft Edge

     - Safari

     - Opera

  b) Włączona obsługa JavaScript w przeglądarce

  c) Włączona obsługa plików cookies

2. Brak spełnienia powyższych wymagań może skutkować nieprawidłowym działaniem Platformy lub brakiem dostępu do jego funkcjonalności.

3. Administrator nie gwarantuje poprawnego działania Platformy na starszych wersjach przeglądarek niż wymienione powyżej.

4. Operator dopuszcza możliwość nieodpłatnego pobrania Aplikacji ze sklepu internetowego:

1) AppStore dla systemu iOS;

2) Google Play dla systemy Android.

5. W celu prawidłowego korzystania z Aplikacji wymagane jest, aby Użytkownik dysponował sprzętem o minimalnej konfiguracji sprzętowej, niezbędnym systemem operacyjnym oraz łączem internetowym o parametrach wskazanych poniżej:

1) system operacyjny iOS w wersji 12 lub nowszej, Android w wersji 8 lub nowszej;

2) urządzenie podłączone do sieci Internet z prędkością min. 10 Mb/s z opóźnieniem nie większym niż 150 ms

6. Operator dopuszcza pobranie i instalację Aplikacji wyłącznie ze źródeł wskazanych ust. 4, z zachowaniem zasad i warunków określonych w Regulaminie. Pobranie

i zainstalowanie Aplikacji z innych źródeł niż wskazane w ust. 4, bez pisemnej zgody Operatora, stanowi rażące naruszenie niniejszego Regulaminu i powoduje odpowiedzialność odszkodowawczą względem Operatora.

7. Operator nie zapewnia warunków technicznych wskazanych w ust. 1, 4, 5 i 6 powyżej. Użytkownik ponosi wszelkie koszty związane z zapewnieniem warunków technicznych,

o których mowa w zdaniu poprzednim (w szczególności koszty dostępu do sieci Internet), we własnym zakresie na podstawie odrębnych umów zawartych z operatorami telekomunikacyjnymi lub innymi dostawcami sieci Internet.

8. Użytkownik może korzystać z wszelkich informacji i treści udostępnionych w HomeAlert, o ile Operator nie postanowi inaczej. Treści te mogą być oznaczane przez Operatora cyfrowym znakiem wodnym. Operator podejmuje niezbędne środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia świadczonych za pośrednictwem Platformy i Aplikacji Usług, w szczególności zmierzające do zapobiegania bezprawnemu pozyskania danych osobowych Użytkowników przez osoby trzecie.

9. W związku z koniecznością aktualizacji Platformy i Aplikacji oraz prowadzeniem prac konserwacyjnych, Platforma i/lub Aplikacja może być czasowo niedostępna. Operator dołoży wszelkich starań, aby niedostępność Platformy lub Aplikacji w wersji on-line następowała między godziną 20:00 a 4:00 . Operator zapewnia, że łączny czas niedostępności Platformy i/lub Aplikacji, z powodów, o których mowa w zdaniu pierwszym, nie będzie przekraczać 8h. Niedostępność Platformy i/lub Aplikacji, o których mowa w zdaniach poprzedzających nie stanowi naruszenia postanowień Umowy.

10. Operator stosuje mechanizm plików „Cookies”, które podczas korzystania przez Użytkownika z Platformy i Aplikacji, zapisywane są przez serwer Operatora na urządzeniu końcowym Użytkownika. Stosowanie plików „Cookies" ma na celu poprawne działanie Platformy i Aplikacji na urządzeniach końcowych Użytkowników. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Użytkownika oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Użytkownika ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Użytkownik może wyłączyć mechanizm „Cookies” w przeglądarce internetowej lub Aplikacji swojego urządzenia końcowego. Operator wskazuje, że wyłączenie „Cookies” może jednak spowodować utrudnienia w korzystaniu z Platformy i Aplikacji lub uniemożliwić korzystanie z Platformy i Aplikacji.

11.  Z Platformy i Aplikacji można korzystać przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.


§ 5. Umowa oraz rejestracja Konta

1.   Rejestracja umożliwia założenie Konta. Rejestracja jest bezpłatna.

2.  Zarejestrowanie Użytkownika może nastąpić tylko drogą internetową za pośrednictwem Formularza Rejestracji dostępnego z poziomu Platformy lub Aplikacji.

3.  Przed przystąpieniem do procedury rejestracji, Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się i zaakceptowania niniejszego Regulaminu i Polityki Prywatności. Użytkownik zakładający Konto Wykonawcy jest także zobowiązany do zapoznania się i zaakceptowania Regulaminu współpracy z wykonawcami. Akceptując niniejszy Regulamin, Regulamin współpracy z Wykonawcami (jeżeli dotyczy) oraz Politykę Prywatności, Użytkownik zostanie poproszony o złożenie oświadczeń (poprzez zaznaczenie odpowiednich checkboxów) o zapoznaniu się z ww. dokumentami. Akceptacja niniejszego Regulaminu, Regulaminu współpracy z Wykonawcami (jeżeli dotyczy) i Polityki Prywatności, jest warunkiem koniecznym do zakończenia procedury Rejestracji.

4. W Formularzu Rejestracji Użytkownik zakładający Konto Klienta podaje następujące dane:

1) w przypadku Klienta posiadającego status Konsumenta:

a) imię i nazwisko;

b) adres e-mail;

c) numer telefonu;

d) hasło do Konta Klienta.

2) w przypadku Klienta posiadającego statusu Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta:

a) imię i nazwisko;

b) numer NIP;

c) rodzaj prowadzonej działalności;

d) adres e-mail;

e) numer telefonu;

f)  hasło do Konta Klienta.

3) w przypadku Klienta posiadającego status Przedsiębiorcy:

a) firmę;

b) numer NIP;

c) adres (siedziby) – opcjonalnie;

d) adres e-mail;

e) numer telefonu;

f) hasło do Konta Klienta.

5. W Formularzu Rejestracji Użytkownik zakładający Konto Wykonawcy podaje następujące dane:

a) imię i nazwisko lub firmę;

b) adres siedziby;

c) adres e-mail;

d) numer telefonu;

e) numer NIP;

f)  rodzaj wykonywanych przeglądów;

g) numery uprawnień zawodowych do wykonywania przeglądów;

h) obszar, na którym wykonywane są przeglądy;

i) numer rachunku bankowego do rozliczeń z Operatorem;

j) hasło do Konta Wykonawcy.

6. W Formularzu Rejestracji Użytkownik zakładający Konto Partnera podaje następujące dane:

a) imię i nazwisko;

b) adres e-mail;

c) numer telefonu;

d) hasło do Konta Partnera.

7. Rejestracji Konta Użytkownika może dokonać wyłącznie osoba uprawniona do samodzielnej reprezentacji Użytkownika (m.in. sam Użytkownik, członek zarządu, prokurent, pełnomocnik lub inna osoba wyznaczona w tym celu przez Użytkownika).

8. Po poprawnym wypełnieniu i przesłaniu Formularza Rejestracji, na adres e-mail wskazany w Formularzu Rejestracji, Użytkownik otrzyma link aktywacyjny do Konta. Użytkownik klikając w link aktywacyjny potwierdza rejestrację Konta.

9. Zawarcie Umowy o prowadzenie Konta następuje z chwilą potwierdzenia rejestracji Użytkownika (tj. z chwilą kliknięcia w link aktywacyjny). Umowa zostaje zawarta na czas nieoznaczony, zgodnie z postanowieniami Regulaminu. Umowa o prowadzenie Konta zostaje zawarta w języku polskim.

10. Użytkownik oraz Operator, mogą rozwiązać Umowę o prowadzenie Konta, bez podania przyczyny w dowolnym momencie, z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia. 

11. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy o prowadzenie Konta, Użytkownik może złożyć za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://www.homealert.pl/kontakt lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@homealert.pl. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy o prowadzenie Konta Operator składa Użytkownikowi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Użytkownika powiązany z Kontem. Rozwiązanie Umowy o prowadzenie Konta jest jednoznaczne z usunięciem Konta wraz ze wszystkimi danymi zgromadzonymi w ramach Konta, na co Użytkownik wyraża nieodwołalną zgodę.

12.   Operator zastrzega sobie prawo do rozwiązania Umowy o prowadzenie Konta w trybie natychmiastowym, w następujących przypadkach:

1)    stwierdzono podanie przez Użytkownika danych lub oświadczeń nieprawdziwych, nieaktualnych, nieprawidłowych bądź niepełnych lub też danych innych osób;

2)    Użytkownik korzysta z HomeAlert w sposób sprzeczny z obowiązującymi przepisami prawa i/lub niniejszym Regulaminem;

3)    Użytkownik łamie którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu, a w szczególności dopuszcza się spammingu, przesyłania niezamówionej informacji handlowej, promocyjnej, reklamowej, czy używa słów powszechnie uznawanych za obelżywe;

4)    działania Użytkownika zostaną uznane za szkodliwe dla HomeAlert i/lub dla innych Użytkowników;

5)    innych, określonych w niniejszym Regulaminie.

13.   Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych oraz innych warunków Umowy o prowadzenie Konta następuje za pośrednictwem:

1)  poczty elektronicznej powiązanej z Kontem;

2)   Konta.

14.   Adres e-mail Użytkownika podany w Formularzu Rejestracyjnym jest powiązany z Kontem i będzie wykorzystywany do wszelkiej korespondencji związanej ze świadczeniem Usług.

15.   Użytkownik akceptuje konieczność posiadania aktualnego, czynnego adresu e-mail.

16.   Użytkownik uzyskuje dostęp do Konta za pomocą identyfikatora – adresu e-mail oraz hasła.

17.   Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za błędnie wprowadzone dane w Formularzu Rejestracji oraz inne dane wskazane podczas korzystania z HomeAlert.

18.   Użytkownik zobowiązany jest do powiadamiania Operatora o każdej zmianie adresów lub innych danych identyfikujących Użytkownika. W przypadku konieczności dokonania zmiany danych, Użytkownik zobowiązany jest zawiadomić o tym Operatora za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres kontakt@homealert.pl.

19.   Użytkownik akceptuje, iż Operator będzie posiadał wgląd do podawanych przez Użytkownika w HomeAlert danych i informacji.

20.  Użytkownik ma prawo posiadać tylko jedno aktywne Konto w HomeAlert.

21.   W razie utraty hasła Użytkownik może wystąpić do Operatora o ponownie przysłanie hasła jednorazowego. Umożliwia ono zalogowanie się na HomeAlert, a następnie wprowadzenie przez Użytkownika hasła docelowego.

22.   O każdym nieautoryzowanym użyciu Konta Użytkownik niezwłocznie powiadomi Operatora za pośrednictwem poczty elektronicznej na następujący adres e-mail: kontakt@homealert.pl.

23.   Operator zastrzega, że w sytuacji, w której Konto lub działalność Użytkownika w ramach HomeAlert wymaga dodatkowej weryfikacji danych lub w przypadku powzięcia przez Operatora uzasadnionych obaw co do bezpieczeństwa Konta, dotyczących w szczególności nieuprawnionego przejęcia Konta przez inną osobę, lub w przypadku naruszenia Regulaminu przez Użytkownika lub innych przepisów powszechnie obowiązujących, Operator może:

1)  uzależnić korzystanie z HomeAlert lub poszczególnych Usług świadczonych w ramach HomeAlert od potwierdzenia przez Użytkownika odpowiednimi dokumentami jego wiarygodności, w tym tożsamości;

2)  czasowo ograniczyć dostęp do poszczególnych Usług i/lub funkcjonalności świadczonych za pośrednictwem HomeAlert;

3)  zawiesić na czas określony lub nieokreślony Konto Użytkownika;

4)  zastosować mechanizmy lub narzędzia blokujące działanie botów lub innych narzędzi informatycznych lub programistycznych.

24.   Po ustaniu okoliczności, o których mowa w ust. 21, Operator zniesie przedmiotowe ograniczenia zastosowane względem Użytkownika.

25.   Operator informuje, iż Użytkownik nie może wykorzystywać funkcjonalności dostępnych w ramach Konta do dokonywania czynności stanowiących naruszenie postanowień Regulaminu oraz sprzecznych z obowiązującymi przepisami prawa.


§ 6. Umowy dotyczące wykonywania przeglądów

1.     Szczegółowe postanowienia Umów Zlecenia, jak również zasady ich zawierania, wykonywania, dokonywania płatności i rozwiązywania, określa odrębny Regulamin świadczenia usług przeglądów domu, dostępny pod adresem https://www.homealert.pl/regulamin-uslug/

2.    Szczegółowe postanowienia umów dotyczących podwykonawstwa w wykonywaniu przeglądów domów, zawieranych pomiędzy Operatorem a Wykonawcami, jak również zasady ich zawierania, wykonywania, dokonywania płatności i rozwiązywania, określa odrębny Regulamin współpracy z wykonawcami, który jest im udostępniany przed nawiązaniem współpracy z Operatorem.


§ 7. Usługa Newsletteru

1.     Usługa subskrypcji Newsletteru świadczona jest bezpłatnie na rzecz Użytkowników, którzy dobrowolnie i opcjonalnie wyrażą na to zgodę.

2.    W celu zamówienia subskrypcji Newsletteru Użytkownik:

1)    zapoznaje się i akceptuje Regulamin i Politykę Prywatności, poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa;

2)    wypełnia formularz dostępny na HomeAlert podając swój adres e-mail, na który ma być wysłany Newsletter. Wskazany adres e-mail musi należeć lub być

w dyspozycji Użytkownika zamawiającego Newsletter;

3)    wyraża odrębną zgodę na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną zaznaczając odpowiednie pole checkboxa;

4)    klika w przycisk „Zamawiam subskrypcję” lub inny równorzędny napis.

3.    Po wyborze przycisku „Zamawiam subskrypcję” na adres e-mail wskazany

w formularzu subskrypcji Newsletteru, wysłana zostanie informacja zawierająca link do procesu weryfikującego żądanie zamówienia subskrypcji Newsletteru i dodania adresu

 e-mail do listy dystrybucyjnej usługi Newsletter.

4.    Z chwilą kliknięcia przez Użytkownika w link aktywacyjny, pomiędzy Użytkownikiem,

a Operatorem zostaje zawarta Umowa o świadczeniu Usług Newsletteru na czas nieoznaczony.

5.    Użytkownik w każdej chwili może wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usługi Newsletteru poprzez dezaktywację subskrypcji. Rezygnacja z Newsletteru następuje poprzez kliknięcie w odpowiedni link znajdujący się w stopce każdej wiadomości e-mail wysyłanej w ramach subskrypcji Newsletteru lub poprzez wysłanie oświadczenia woli na adres kontakt@homealert.pl

6.    Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej jest dobrowolna i w każdej chwili Użytkownik może ją wycofać.

§ 8. Usługa Formularza Kontaktowego

1.     Usługa Formularza Kontaktowego świadczona jest bezpłatnie na rzecz Użytkowników, którzy wypełnią formularz kontaktowy dostępny na HomeAlert.

2.    W celu skorzystania z Usługi Formularza Kontaktowego Użytkownik:

1)     zapoznaje się i akceptuje Regulamin i Politykę Prywatności, poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa;

2)    wypełnia formularz dostępny na HomeAlert podając swój adres e-mail, na który ma być wysłana odpowiedź. Wskazany adres e-mail musi należeć lub być w dyspozycji Użytkownika;

3)    klika w przycisk „Wyślij” lub inny równorzędny napis.

3.    Umowa o świadczenie Usługi Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Użytkownika.

4.    Odpowiedź na zapytanie zadane w ramach Usługi Formularza Kontaktowego zostanie udzielona drogą mailową, na adres wskazany w formularzu. Operator dołoży starań, by udzielić odpowiedzi możliwie szybko, ale nie ponosi odpowiedzialności za termin, w jakim zostanie udzielona odpowiedź lub brak jej udzielenia.

§ 9. Odpowiedzialność Operatora

1.      Operator oświadcza, że HomeAlert jest stworzona i modernizowana wedle najlepszej wiedzy Operatora, z należytą starannością.

2.      Użytkownik korzysta z HomeAlert dobrowolnie.

3.      Operator nie ponosi odpowiedzialności za działania osób trzecich. Operator nie ponosi odpowiedzialności wobec Użytkownika lub osób trzecich, za jakiekolwiek szkody związane z wykorzystaniem danych zawartych na HomeAlert, jak również za złożone zamówienia na Usługi przez osoby nieuprawnione lub brakiem możliwości korzystania z HomeAlert, niezależnie od przyczyny.

4.      Operator odpowiada względem Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, u którego powstała szkoda w związku z korzystaniem z HomeAlert, na zasadach ogólnych przewidzianych w przepisach prawa. W przypadku szkody powstałej u Przedsiębiorcy odpowiedzialność ogranicza się jedynie do szkód powstałych z winy umyślnej Operatora.

5.      Operator prowadzi bieżący nadzór nad technicznym funkcjonowaniem HomeAlert, zapewniając jej prawidłowe działanie nie gwarantuje jednak, że HomeAlert będzie wolna od błędów, oraz że będzie działała bez zakłóceń. Operator w stosunku do Użytkowników posiadających status Przedsiębiorcy wyłącza odpowiedzialność za szkody wynikłe na skutek braku ciągłości dostarczania Usług, będących następstwem okoliczności, za które Operator nie ponosi odpowiedzialności (np. siła wyższa, ataki DDoS, niedostępność infrastruktury wynikającej z winy dostawcy usług hostingowych lub samej platformy internetowej.

6.     Operator nie ponosi odpowiedzialności za:

1)  za korzystanie przez Użytkowników z HomeAlert w sposób sprzeczny z postanowieniami niniejszego Regulaminu, w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone na skutek podania przez Użytkownika nieprawdziwych danych i informacji;

2)    ograniczenia lub problemy techniczne w systemach teleinformatycznych, z których korzystają urządzenia Użytkowników, a które uniemożliwiają lub ograniczają Użytkownikom korzystanie z HomeAlert.

3)    za niezadowalającą jakość oraz wydajność HomeAlert;

7.      Operator dołoży wszelkich starań, aby transmisja danych za pomocą Internetu

w ramach korzystania z HomeAlert była bezpieczna tzn., aby przesyłane informacje zostały przesłane z zachowaniem poufności, całości i kompletności przesyłanych danych.

8.     Operator oświadcza, iż niezależnie od podjętych przez niego działań mających na celu zabezpieczenie HomeAlert, ze względu na publiczny charakter sieci Internet, Użytkownicy powinni liczyć się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Użytkowników przez osoby nieuprawnione. Użytkownicy powinni również w celu podwyższenia bezpieczeństwa swojego sprzętu oraz danych stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia poprzez stosowanie programów antywirusowych i chroniących tożsamość korzystających z sieci Internet.

9.     Wszelkie nadzwyczajne oznaki funkcjonowania HomeAlert, w szczególności inny wygląd HomeAlert (szata graficzna), niespotykane dotychczas komunikaty, obrazy, bez uprzedniej informacji wystosowanej przez Operatora do Użytkowników dotyczącej możliwości wystąpienia takich zdarzeń, mogą oznaczać próbę bezprawnego przejęcia hasła lub innego bezprawnego działania podmiotów trzecich. W takich okolicznościach Operator zaleca niezwłoczne przerwanie korzystania z HomeAlert.

§ 10. Reklamacja usług świadczonych drogą elektroniczną

1.      Użytkownik ma prawo składać reklamacje w sprawach dotyczących korzystania z HomeAlert, za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego pod adresem https://www.homealert.pl/kontakt/.

2.      Potwierdzenie złożenia reklamacji Użytkownik otrzyma na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym.

3.      Użytkownik posiadający status Przedsiębiorcy powinien złożyć reklamacje w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności objętych reklamacją.

4.    Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące dane:

1)     nazwa Użytkownika (w tym jego imię, nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail, a w przypadku podmiotów innych niż osoby fizyczne nazwę, adres pocztowy oraz dane osoby upoważnionej do załatwiania spraw związanych ze złożoną reklamacją imię i nazwisko,

2)    opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji;

3)    wskazanie daty wystąpienia problemu i czas jego trwania;

4)    nazwę i model urządzenia, na którym wystąpił problem z funkcjonowaniem HomeAlert, a także nazwę i wersję systemu operacyjnego na nim zainstalowanego.

5.  W przypadku Użytkowników posiadających status Przedsiębiorcy, nie podlegają rozpatrzeniu reklamacje, które nie zawierają danych wymienionych w ust. 4 lub zostały wniesione po upływie terminu wskazanego w ust. 3.

6.  Prawidłowo zgłoszone reklamacje zostaną rozpatrzone niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni liczonych od momentu otrzymania informacji o powstałej nieprawidłowości.

7.    Operator poinformuje Użytkownika za pomocą poczty elektronicznej o sposobie rozpatrzenia reklamacji.

8.    W przypadku, gdy podane w zgłoszeniu reklamacyjnym dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Operator zwraca się, przed rozpatrzeniem reklamacji, do Użytkownika o ich uzupełnienie. Czas udzielenia dodatkowych wyjaśnień przez Użytkownika przedłuża okres rozpatrywania reklamacji.

§ 11. Ochrona praw własności intelektualnej

1.      Operatorowi przysługują wszelkie prawa własności intelektualnej do HomeAlert i ich poszczególnych elementów, wobec czego korzystanie z HomeAlert w sposób lub w celach niezgodnych z Regulaminem lub przepisami powszechnie obowiązującego prawa jest niedozwolone i skutkuje odpowiedzialnością Użytkownika wobec Operatora.

2.      Wskazuje się w szczególności, iż:

1)   ochronie prawno-autorskiej podlega program (w tym kod źródłowy), na którym opiera się działanie HomeAlert oraz ich interfejs (warstwa graficzno-funkcjonalna widziana przez Użytkownika), a także wszelkie elementy graficzne, multimedialne i twórcze elementy funkcjonalne HomeAlert;

2)  ochronie poufności w ramach ochrony know-how i tajemnicy przedsiębiorstwa podlegają wszelkie elementy HomeAlert, w tym wykorzystane idee i rozwiązania zastosowane w HomeAlert.

3.      Użytkownik korzystając z HomeAlert przekazując Operatorowi i/lub umieszczając na HomeAlert własne materiały, w tym w szczególności zdjęcia, grafiki, wizualizacje, które zostaną przekazane w ramach realizacji przedmiotu Umowy zobowiązuje się posiadać do nich wszelkie majątkowe prawa autorskie oraz prawa własności przemysłowej, w takim zakresie, aby umieszczenie na HomeAlert i wykorzystanie ich przez Operatora nie naruszało jakichkolwiek praw osób trzecich. Użytkownik z chwila przekazania lub umieszczenia na HomeAlert materiałów, o których mowa w niniejszym ustępie, udziela Operatorowi licencji na korzystanie z nich w celu wykonania Usługi i/lun zawarcia Umowy.

4.      Z chwilą rozpoczęcia korzystania z HomeAlert, Operator udziela Użytkownikowi niewyłącznej, nieprzenoszalnej licencji na korzystanie z HomeAlert zgodnie z jej przeznaczeniem, takie uprawnienie licencyjne jest udzielane wyłącznie w zakresie wynikającym z Regulaminu i nie upoważnia Użytkownika do udzielania dalszych licencji, ani do korzystania z HomeAlert w innych celach niż wynikających z Regulaminu.

5.      W przypadku naruszenia praw osób trzecich na skutek działania Użytkownika, Operator - na wezwanie uprawnionych organów (np. Sąd Powszechny) - zobowiązany jest do ujawnienia i przekazania wszystkich informacji na temat Użytkowników dokonujących naruszeń.

6.     Użytkownik niezwłocznie przystąpi do każdego sporu oraz zaspokoi lub doprowadzi do cofnięcia albo oddalenia wszelkich roszczeń dotyczących naruszenia praw własności intelektualnej i/lub prawa ochronnego na znak towarowy/logotyp, który zostanie wykorzystany w ramach Umowy. Jeżeli Operator zostanie zobowiązany do naprawienia szkody wyrządzonej osobie trzeciej w związku z takim naruszeniem, Użytkownik zobowiązany jest do zwrotu kwoty wypłaconego przez Operatora świadczenia w pełnej wysokości, wraz z wszelkimi poniesionymi przez Operatora kosztami prowadzenia sprawy, w tym wydatkami, kosztami sądowymi i kosztami zastępstwa prawnego oraz naprawienia szkody poniesionej z tego tytułu przez Operatora.


§ 12. Obowiązki Użytkownika

1.     Użytkownicy są zobowiązani do korzystania z HomeAlert w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, niniejszym Regulaminem, a także zasadami współżycia społecznego, w tym ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet, a także z poszanowaniem praw osób trzecich i Operatora.

2.     Użytkownik zobowiązany jest do niedostarczania treści o charakterze bezprawnym lub obraźliwym, treści których jawność została wyłączona, treści naruszających dobra osobiste osób trzecich, nawołujących do popełnienia przestępstwa, a także wypowiedzi wulgarnych lub naruszających w jakikolwiek sposób obowiązujące normy społeczne i obyczajowe, zasady współżycia społecznego w Internecie (netykieta), a także treści o charakterze reklamowym bez wcześniejszej zgody Operatora. W szczególności zabronione jest:

1)   zakłócanie, blokowanie, przeciążanie, przerywanie, spowalnianie i utrudnienie normalnego funkcjonowania całości bądź części HomeAlert;

2)  zamieszczanie treści naruszających prawa osób trzecich, w tym prawa własności intelektualnej;

3)  zamieszczanie treści wulgarnych lub zawierających wulgaryzmy, lub treści powszechnie uznanych za obraźliwe;

4)  propagowanie ustrojów totalitarnych, symboli z nimi związanych, nawoływanie do nienawiści lub popełnienia przestępstwa;

5)  zamieszczanie treści propagujących używanie narkotyków, substancji psychoaktywnych, propagujących nadużywanie alkoholu lub uprawianie hazardu, a także jakichkolwiek innych zachowań, których propagowanie jest zabronione;

6)  zamieszczanie i posługiwanie się danymi osobowymi innych osób oraz ich wizerunkami bez stosownej podstawy;

7)  dostarczanie szkodliwego oprogramowania;

8)  ingerowanie w jakikolwiek sposób w treść i wygląd HomeAlert;

9)  przeprowadzanie w stosunku do HomeAlert procesów z zakresu inżynierii wstecznej dekompilacji, deasemblacji, odszyfrowania, demontowania, tłumaczenia, dekonstrukcji, adaptacji oraz stosowanie innych metod odkrywania kodu źródłowego bądź ingerowanie w Aplikację w jakikolwiek inny sposób;

10)   działanie o charakterze spamerskim, a także mające znamiona czynu nieuczciwej konkurencji lub nieuczciwej praktyki rynkowej;

11)    zamieszczanie treści podważających dobre imię lub renomę Operatora;

12)   zamieszczanie odnośników do stron i plików zawierających którekolwiek ze wskazanych powyżej treści.

3.   Użytkownicy zobowiązani są niezwłocznie powiadomić Operatora o każdym przypadku naruszenia (lub zagrożeniu naruszeniem) ich praw lub praw osób trzecich, w związku z korzystaniem z HomeAlert. Wszelkie powiadomienia należy zgłaszać Operatorowi za pośrednictwem poczty elektronicznej na następujący adres e-mail: kontakt@homealert.pl.

4.   Operator zastrzega sobie również prawo do dochodzenia odszkodowania celem wyrównania szkód, które wynikną w związku z nieprzestrzeganiem przez Użytkownika reguł określonych w niniejszym Regulaminie. Powyższe niezależne jest od mogącej zaktualizować się w takich wypadkach po stronie nieprzestrzegającego odpowiedzialności cywilnej wobec podmiotów trzecich jak i odpowiedzialności karnej.


§ 13. Przetwarzanie Danych Osobowych

Szczegółowe informacje dotyczące zbierania i przetwarzania danych osobowych Użytkowników, w tym także Polityka Prywatności dostępne są pod linkiem https://www.homealert.pl/privacy-policy/.

§ 14. Zmiana Regulaminu

1.     Operator może zmienić niniejszy Regulamin z ważnych powodów prawnych lub technicznych, w następujących przypadkach:

1)   zmiany przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu,

2)  nałożenie określonych obowiązków przez organy państwowe,

3)  poprawy ochrony prywatności Użytkowników,

4)  zmiany Polityki Prywatności,

5)  zapobiegania nadużyciom,

6)  ze względów bezpieczeństwa,

7)  zmian technologicznych i funkcjonalnych,

8)  zmiany w zakresie świadczonych Usług,

9)  zmiany redakcyjnej treści Regulaminu.

2.     O zmianie Regulaminu Operator poinformuje Użytkownika wysyłając, na 15 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu, komunikat na adres e-mail powiązany z Kontem. W tym czasie Użytkownik powinien dokonać akceptacji nowych postanowień Regulaminu lub odmówić jego akceptacji poprzez wysłanie stosownej wiadomości e-mail na adres kontakt@homealert.pl. Odmowa akceptacji zmian Regulaminu jest tożsama z usunięciem Konta i rozwiązaniem Umowy.

3.     Jeżeli Użytkownik przed upływem terminu wskazanego powyżej nie złoży oświadczenia o odmowie akceptacji, uważa się, że zaakceptował zmieniony Regulamin bez zastrzeżeń z chwilą upływu tego terminu.

4.     Operator zastrzega możliwość zmiany Regulaminu bez zachowania 15 dniowego terminu, o którym mowa w ust. 2, w tym ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku, gdy podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia Operatorowi dotrzymanie wyżej wymienionego okresu powiadomienia.


§ 15. Postanowienia dotyczące Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach Konsumenta

1.     Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, który zawarł Umowę, ma prawo od niej odstąpić bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia tej Umowy i bez ponoszenia kosztów. W załączniku nr 1 do Regulaminu znajduje się szczegółowa informacja dotyczącą tego uprawnienia.

2.    Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta obowiązany jest poinformować o swojej decyzji pisemnie na adres kontakt@homealert.pl lub za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://www.homealert.pl/kontakt

3.    Wzór oświadczenia o odstąpieniu stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu. Użytkownik może skorzystać z dołączonego wzoru odstąpienia, jednak nie jest to obowiązkowe.

4.    Operator niezwłocznie potwierdzi Użytkownikowi na adres e-mail (wskazany podczas rejestracji Konta) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Operator ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy złożonego w sposób określony w niniejszym paragrafie.

5.    W przypadku odstąpienia Umowa uważana jest za niezawartą.

6.    Zastrzega się, że Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach Konsumenta nie dotyczą wszystkie postanowienia niniejszego Regulaminu, które stanowiłyby postanowienia umieszczone w rejestrze postanowień umownych, uznawanych za niedozwolone w przypadku Konsumentów oraz Przedsiębiorców – Konsumentów (klauzule abuzywne), prowadzonym przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

7.    W przypadku Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach Konsumenta, Operator rozpatruje reklamacje dotyczące funkcjonowania Platformy i/lub Aplikacji w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, powiadamiając Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta o sposobie dalszego postępowania. Jeżeli w ciągu 14 dni Operator nie ustosunkuje się do żądań Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, oznacza to uznanie żądania Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta za uzasadnione. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.

8.    W przypadku Konsumentów lub Przedsiębiorców na prawach Konsumenta, wstrzymanie świadczeń lub rozwiązanie Umowy przez Operatora ze skutkiem natychmiastowym może nastąpić wyłącznie po uprzednim przesłaniu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta wezwania do usunięcia naruszeń w dodatkowym terminie nie krótszym niż 14 dni, oraz bezskutecznym upływie tego terminu.


§ 16. Rozstrzyganie sporów

1.     Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Operatorem a Użytkownikiem posiadającym status Przedsiębiorcy zostanie poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Operatora lub jego następcy prawnego.

2.    Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dostępnej pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php

3.    Operator informuje, że przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy, który udziela informacji dotyczących postępowań polubownych.

4.    Użytkownik będący Konsumentem/Przedsiębiorcą- na prawach Konsumenta posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

1)    uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy;

2)    uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu;

3)    może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Operatorem, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

5.    Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest także platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla Konsumentów i Przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy zlecenia lub umowy o świadczenie usług. Więcej informacji można uzyskać na stronie platformy dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/odr lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php.


§ 17. Postanowienia końcowe

1.     W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, a w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – w wersjach aktualnie obowiązujących. Przy czym Operator informuje, że wybór prawa polskiego nie pozbawia Konsumenta ochrony zapewnianej mu przez przepisy prawa, których nie można wyłączyć w drodze umowy na mocy prawa państwa, jakie obowiązuje w miejscu zwykłego pobytu Konsumenta.

2.    W przypadku, gdy którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostaną uznane za nieważne lub nieskuteczne, pozostałe jego postanowienia zachowują pełną moc i skuteczność. Postanowienia niniejszego Regulaminu nieważne lub nieskuteczne zostaną zastąpione postanowieniami ważnymi w świetle prawa i w pełni skutecznymi, a także najbardziej doń zbliżonymi.

3.    Wszystkie materiały reklamowe dotyczące HomeAlert mają jedynie charakter informacyjny, wiążącą moc prawną mają postanowienia niniejszego Regulaminu oraz złożone zamówienia na Usługi.

4.    Użytkownik nie jest uprawniony do przeniesienia jakichkolwiek praw ani obowiązków wynikających z Umowy na podmiot trzeci, bez uprzedniej zgody Operatora, udzielonej w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.

5.    Załączniki stanowią integralną część Regulaminu.

6.    Regulamin obowiązuje od dnia 17.02.2025 r.


ZAŁĄCZNIK 1. INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Prawo odstąpienia od umowy

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia jej zawarcia.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).

 

Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

ZAŁĄCZNIK 2. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY.

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

- Adresat [w tym miejscu przedsiębiorca powinien wpisać nazwę przedsiębiorcy, pełny adres pocztowy oraz adres e-mail]

- Ja/My (*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

- Data zawarcia umowy(*) /odbioru(*)

- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

- Adres konsumenta(-ów)

- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

- Data

(*) Niepotrzebne skreślić.